Corona update door Lieven Bossaert

Beste Travelworld klant, 
De afgelopen weken waren voor velen ongetwijfeld de meest intense en onzekere ooit. Ook de reisindustrie werd niet gespaard, integendeel.  In deze uitzonderlijke tijden gaat er geen seconde voorbij of we denken aan onze klanten en de vele reiskantoren waar we mee samenwerken. De reisindustrie wordt in de media vaak over het hoofd gezien, maar de inspanningen die onze agenten dag in dag uit leveren zijn niet aan ons voorbijgegaan. Tonnen respect voor de manier waarop zij elk dossier behandelen en voor de aangename samenwerking om voor elke klant de beste oplossing te vinden.
Ondertussen blijven we natuurlijk ook samen dromen van betere tijden. Via onze social media kanalen delen we leuke beelden en inspiratie om uw reishonger verder aan te wakkeren. Achter de schermen werken we ook keihard aan nieuwe plannen voor het post-COVID19 tijdperk. In deze update communiceren we u het laatste nieuws omtrent de geannuleerde reizen, onze flexibele coronavoucher en meer.
We blijven positief en krijgen dagelijks meer en meer hoopvolle signalen van onze bestemmingen. Binnenkort maken we de wereld weer onveilig en zenden we u terug naar de mooiste plekjes op deze aardbol. Er komen, vroeg of laat, betere tijden aan en dan slaan we terug. Het wordt misschien een beetje anders, maar reizen zullen we. Samen zijn en blijven we sterk: gisteren, vandaag en ook morgen. Voor nu: blijf dromen en hou jullie goed. #Samensterk
Met de allerbeste groeten,
Uw Travelworld team


WELKE REIZEN ZIJN GEANNULEERD?
Travelworld volgt de maatregelen opgelegd door de overheden op de voet. Niet enkel de maatregelen van de Belgische overheid, maar natuurlijk ook die van onze tientallen bestemmingen wereldwijd. Om die reden zijn alle pakketreizen met vertrek t.e.m. 7 juni automatisch geannuleerd. U kunt uw reis wijzigen naar een nieuwe datum of krijgt een coronavoucher voor het betaalde bedrag. In sommige gevallen zijn ook al reizen na 7 juni geannuleerd. Zo zijn er luchtvaartmaatschappijen die routes voor langere periodes annuleren en hotels die sluiten. In dat geval contacteren wij u persoonlijk met meer info, maar u kunt vanzelfsprekend ook kiezen voor een wijziging of de coronavoucher.

​DE TRAVELWORLD CORONAVOUCHER: FLEXIBEL EN DUIDELIJK
Momenteel zijn we druk bezig met het uitzenden van de coronavouchers. Om u optimaal te helpen hebben we onze vouchers zo duidelijk mogelijk gemaakt. Deze zijn dus niet verbonden aan de voorwaarden van een specifieke luchtvaartmaatschappij of hotel. Wij verplichten niet om dezelfde reis opnieuw te maken, maar laten de vrije keuze uit ons volledige Travelworld aanbod. De voucher wordt opgemaakt voor het, door u, betaalde bedrag. Voor dit bedrag kan u dan gaan kiezen uit onze meer dan 40 bestemmingen, honderden hotels en vele Travelworld rondreizen en belevingen. Bovendien blijft onze voucher ook langer geldig dan wettelijk verplicht. U kunt vrij kiezen tot en met 31 december 2021 en de reisdatum mag dus ook bv. in 2022 liggen. 1 bedrag, 1 geldigheidsdatum. Extra duidelijk, extra flexibel.

​WAT WE VAN JULLIE NODIG HEBBEN
Om de voucher te ontvangen vragen we u vriendelijk om ons een verklaring op erewoord te bezorgen. Dit zijn wij wettelijk verplicht. Om u te helpen stelden wij een voorbeeld van deze verklaring op die u makkelijk kunt opvragen via info@travelworld.be of op het nummer 059/80.73.74. De bon ontvangt u dan ASAP in uw mailbox.

NOG MEER INFO
- De waardebon is voor het volledige bedrag wat betaald werd m.u.v. niet toeristische diensten (zoals verzekering, visum, administratieve kosten, …). Verzekeringen kunnen wel verplaatst worden naar de nieuwe reisdatum.
- De vouchers zijn door Travelworld verzekerd via de verzekering financieel onvermogen van Amlin. Als Travelworld klant bent u dus altijd 100% beschermd.Op de voucher staat ook de naam van het reiskantoor vermeld. U kunt de voucher niet in een ander reiskantoor gebruiken.
- Wij kunnen enkel een waardebon maken als wij reisorganisator zijn. Bij enkelvoudige reisdiensten of wanneer een reisagent meer dan 2 diensten koppelde zijn wij geen organisator. In dat geval maken wij een kredietnota in ons systeem.
- Wanneer u de voucher niet heeft gebruikt binnen de 12 maanden, kunt u een terugbetaling vragen. In dat geval hebben wij 6 maanden de tijd om terug te betalen. Let wel: de terugbetaling dient rechtstreeks aan u te gebeuren, niet via het reiskantoor. 

Verdere info? Contacteer uw Travelworld verkooppunt voor alle bijkomende inlichtingen, bel 059/80.73.74 of mail info@travelworld.be.

Blijf ons zeker volgen voor verdere updates. #SamenSterk